mitt liv i text och bilder! + massa annat skoj

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av mikaela widen - 27 mars 2013 19:05

Alla säger att jag har för höga krav på mig själv när det gäller skolan. det kan vara sant men jag blir inte nöjd för än jag får typ högsta bettyg. det är helt fel att tänka så eftersom jag bara går i 7.an jag vet det men jag kan inte rå för det. 

jag ligger på medelbetyg men jag vill nå till högsta! 


jag har väldigt dåligt tålamod när det gäller engelska.

är typ bättre på tyska än engelska, nej kanske inte men kan typ lika mycket tyska som engelska. 

har lättare för att lära mig tyska än engelska. 

förrut var det tvärtom..,

Förra terminen fick jag ett E i matte pågrund av att vi hade en lärare som inte lärde ut. 

och för att jag var väldigt negativ, ingen arbetsro  osv.. 

Den här terminen har det gått ganska så bra med matten har troligen höjt mig i det ämnet också. 

Men eftersom jag vet att om jag bara kämpar mer än vad jag redan gör så kommer jag kunna få högsta betyg, kommer inte bli nöjd om jag bara får ett D i det ämnet som jag tror att jag kommer få.

Jag vet att jag inte ska ha så höga krav i 7:an men jag har det ändå..


Engelskan är det jag har svårast med, har alltid varit så.

just nu så ska vi skriva om ett land på engelska. jag skriver om world trade center

har hittat en bra sida med fakta på svenska.

det jag har svårt för är att formulera rätt. 

jag vet inte hur jag skra skriva hittar inga ord, upprepar samma ord, det blir för mycket av det ordet osv..


det blir för mycket! 


         

Av mikaela widen - 27 mars 2013 17:24

somnade när jag kom hem från skolan så nu måste jag plugga igenom so häftet tills i morgon.

vet att ag kommer klara det eftersom jag kan allt redan men måste repetera en gåång.

är as trött, somnar nästan alltid på onsdagar efter skolan. vet inte varför just onsdagar men ja.

         

Presentation


Tja. jag heter Mikaela,kallas för Mickis jag är 14 år. Född 99-06-22.
jag bor i Torshälla tillsammans med min mamma, stora syster, 2 hundar och en katt.
jag går inte i någon sport men på fritiden gillar jag att va med vänner och rida :)
I den här blo

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards